Het einde van 2011

2 01 2012

Twee dagen te laat, wil ik ten eerste nog al mijn sitebezoekers een gelukkig nieuwjaar wensen! Tevens wil ik deze blog als update van ontwikkelingen rond de site en terugblik op het jaar 2011 gebruiken. WordPress is namelijk zo vriendelijk geweest alle feiten van mijn website van 2011 op een rijtje te zetten, zoals ze waarschijnlijk bij alle wordpress websites hebben gedaan, maar dat maakt het er niet minder fijn op. Onderaan zijn ook nog mijn jaarlijst van liedjes en mijn jaarlijst van albums te vinden. Komende week kun je nog twee blogs verwachten over mijn favoriete muziek ooit, dus het grootste deel van de muziek die op dit moment op mijn iPod staat. En natuurlijk wordt 2012 weer een jaar vol goede concerten, albums en doorbrekende artiesten!

Het nieuwe logo:
Misschien is het sommige mensen al opgevallen, maar VerTicoMusic heeft een nieuw logo, die hierboven in de header te zien is. Een half jaar geleden had ik, samen met mijn zus, al met photoshop het ontwerp gemaakt (die is hier rechts te zien), maar een week terug heb ik Pascal (van Deviate Media, zijn eigen fotografie- en vormgevingsbedrijf) gevraagd het logo te perfectioneren en het een halftone-achtergrond te geven. Het uiteindelijke resultaat is, vind ik persoonlijk, erg strak en mooi geworden. Daarom wil ik bij deze Pascal even bedanken dat hij dit in één avondje gewoon even gemaakt heeft!

De statistieken:
Cijfertjes zijn natuurlijk altijd interessant om te weten. WordPress heeft veel cijfers op een rijtje gezet, en zo ben ik achter de volgende feiten gekomen: Mijn blog is dit jaar ongeveer 2.600 keer bezocht, een fantastisch aantal voor het eerste jaar! Vooral omdat ik pas sinds week 22 mijn eigen website heb (daarvoor blogde ik op MadebyJoca), dus alle cijfers die hier genoemd worden gelden pas vanaf dat moment. Deze views zijn verdeeld over 57 blogs, een mooi aantal voor het eerste jaar. Achttien oktober was mijn drukste dag, met 70 bezoekers, en de meest bekeken pagina was mijn review van Coldplay’s Paradise. De meeste bezoekers komen, vanzelfsprekend, uit Nederland en België, maar op de derde plaats staat de Verenigde Staten (Amerikanen kunnen blijkbaar ook Nederlands, of lezen mijn website gewoon in vertaling). Andere veelbezochte berichten waren mijn Music Update van na de zomervakantie, de blog over Michael Jackson, en mijn recensie van de cd van de Kaiser Chiefs.

De muziek van 2011:
Qua singles was 2011 wat mij betreft maar een matig jaar: de meeste toppers waren op de albums te vinden, en tussen  de nummers die in de top 40 hadden gestaan, zat echt bar weinig interessants. Toch heb ik een top 75 weten te maken met mijn favoriete singles van dit jaar, met in de top 10 bands als Young The Giant, The Script, OneRepublic, Coldplay, Graffiti6, Gotye en natuurlijk mijn nummer 1 van dit jaar, het nummer This Isn’t Everything You Are, waarbij Snow Patrol weer terugkeert naar de stijl en het niveau van hun oudere albums. Qua albums is er dit jaar een stuk meer uitgekomen: cd’s van Di-Rect, Mat Kearney, Wilco, The Black Keys, Other Lives, Elbow en The Vaccines waren allen topplaten en opnieuw is de nummer 1 voor Snow Patrol, die voor mij met Fallen Empires de perfecte balans tussen hun oude en nieuwe stijl wist te vinden. De eerste tien van de single top 75 en album top 50 zijn hieronder te vinden, de rest van de lijsten is bovenin onder hun eigen tabs te vinden. En dan rest mij alleen nog om jou als bezoeker een leuk, muzikaal nieuw jaar toe te wensen!

Single Top 75:

nr. Artiest Nummer
1 Snow Patrol This Isn’t Everything You Are
2 The Script Science and Faith
3 OneRepublic Good Life
4 Coldplay Charlie Brown
5 Young The Giant My Body
6 Graffiti6 Free
7 Two Door Cinema Club What You Know
8 Gotye ft. Kimbra Somebody That I Used To Know
9 Train Save me, San Fransisco
10 Mat Kearney Ships in the Night

Lees Verder ->

Album Top 50:

Nr. Artiest Album
1 Snow Patrol Fallen Empires
2 The Vaccines What did you Expect from the Vaccines?
3 Mat Kearney Young Love
4 The Black Keys El Camino
5 Elbow Build a Rocket Boys!
6 Other Lives Tamer Animals
7 De Staat Machinery
8 Di-Rect Time Will Heal Our Senses
9 Tim Knol Days
10 Red Hot Chili Peppers I’m With You

Lees Verder ->


Acties

Information

Plaats een reactie