VerTicoMusic Update Week 45

16 11 2011

Een late muziekupdate, mijn excuses daarvoor, de voornaamste reden was gewoon luiheid en bezig zijn met andere dingen. Toch is hier nog de update van week 45! Met deze week nieuws, Graffiti6, de eerste fatsoenlijke kerstmuziek van het jaar, de nieuwe cd van Snow Patrol en nog vele andere nieuwe nummers. Ik weet trouwens heel goed dat ik dik achter loop met het inhalen van de oude singles, daar ga ik morgenmiddag aan proberen te werken en zo snel mogelijk oplossen, maar het kan zijn dat ik een paar minder belangrijke singles ga laten vallen…

Nieuws:

De 3fm-dj’s die dit jaar het glazen huis van de actie Serious Request ingaan zijn bekend gemaakt! De keuze is gevallen op Timur, Gerard en Coen. De laatste twee hebben al eerder in het glazen huis gezeten, Timur is een nieuweling. Dit jaar zal het glazen huis, waarin de drie dj’s een week lang zullen zitten en niks zullen eten, in Leiden staan en de dj’s zullen er van 18 t/m 24 december zitten. Het goede doel van het rode kruis van dit jaar, is “moeders die vechten tegen oorlog en conflict”, dus moeders die hun familie bij elkaar proberen te houden in probleemlanden. Een mooi doel voor deze fantastische actie!

Arts Michael Jackson schuldig bevonden — Sony en Universal kopen EMI —
Queen brengt duetten Freddie Mercury en Michael Jackson uit — Occupy-beweging boos op Jay-Z — Rihanna te laat in Gelredome — Adele’s Tweede album Miljoen keer gedownload

Singles:
Deze week twee losse single recensies (ik weet het, ik loop achter, ik ga ze echt inhalen!) en twee in deze music update. De losse zijn de nieuwe single van Graffiti6 (Free) en Foster The People (Call It What you Want). Free is single van de week, en de video is hier te bekijken! Persoonlijk vind ik het een heerlijk nummer, maar daar lees je later meer over. Nu eerst nieuwe singles van dEUS, de New Kids en Cee-lo Green!

New Kids ft. Corrie Konings & Ronnie – Hoeren Neuken Nooit Meer Werken
De New Kids zijn terug, na het grote succes van hun film Turbo schakelen de New Kids nu over naar Nitro! De singles die ze eerder uitbrachten waren al kleine hitjes (Turbo en Broodje Bakpao) en nu hebben ze opnieuw een single uitgebracht. En opnieuw valt deze single moeilijk te recenseren, omdat de hele New Kids eigenlijk gewoon één grote grap zijn. De kwaliteit van de single is vanzelfsprekend om te huilen, maar de humor is zo leuk dat dat niet erg is bij deze single. Voor één keer is het liedje leuk, daarna wordt hij vervelend en zou je willen dat je hem nooit geluisterd had.

Cee-Lo Green – Anyway
De laatste singles van Cee-lo Green wisten niet de resultaten te behalen waar hij op hoopte, dus wordt zijn album The Lady Killer opnieuw uitgebracht, in combinatie met de nieuwe single Anyway. Het nummer is geschreven samen met Weezer-zanger Rivers Cuomo, en klinkt een stuk catchier als I Want You en It’s OK. Wel valt het nummer erg snel in de herhaling, maar een radiogeschikt nummer is het zeker!

dEUS – Ghost
Al vrij lang geleden schreef ik over de single Constant Now, en eindelijk is er nu dan een tweede single. Ghost is opnieuw een heerlijke single, minder stevig dan constant Now, maar toch weer lekker experimenteel en alternatief zoals je van ze gewend bent. Zo wordt het op het begin ogenschijnlijk vrij rustige en blije nummer, op het einde toch nog best wel stevig en duister. Al dit geëxperimenteer wordt op het einde een beetje storend, maar voor de rest is het een hele goede en lekkere plaat!

30 Day Song Challenge Dag 16: (voor de rest, zie hier)
Een liedje wat je eerst leuk vond, maar nu haat
Er is tegenwoordig zo veel muziek die ik haat, maar muziek die ik eerst leuk vond en nu haat is er niet zo veel. Misschien kan ik nog het beste een nummer noemen wat zo’n 1,5 à 2 jaar geleden veel op Radio 538 werd gedraaid. Rond deze tijd luisterde ik nog veel naar deze (naar mijn mening nu vreselijke) radiozender, maar op een gegeven moment begon het mij te irriteren dat ze nummers zo vaak draaiden. Nummers als Usher’s More en Enrique Iglesias’ I Like It (die ik nu sowieso al heel slecht vind) draaiden ze echt helemaal kapot, waardoor ik eigenlijk alle muziek die op 538 werd gedraaid ben gaan haten. Maar een iets recentere artiest die ik nu “haat” (haten is een groot woord, ik irriteer me er nu gewoon aan) is Adele, toegegeven, haar muziek is geniaal, maar alle nummers lijken op elkaar en ook deze zijn zo vaak op de radio gedraaid dat je je er ook gewoon echt aan stoort. Het beste voorbeeld, Rolling in the Deep, eerst een heel aardig, goed gezongen popliedje, nu iets waarbij ik meteen de radio afzet.

Cd’s:
Deze week twee nieuwe cd’s die beide nog in een aparte blog besproken gaan worden! Hier vertel ik alvast in het kort over beide cd’s en hun hoogtepunten. De eerste is in ieder geval album van de maand, de tweede gaat dat waarschijnlijk nog worden, maar de beste maand hiervoor is natuurlijk december, dus dat komt later. In ieder geval komt er van beide nog een recensie!

Snow Patrol – Fallen Empires
Eindelijk nieuw werk van Snow Patrol! De plaat is een mooie mix geworden tussen typische Snow Patrol-nummers en nieuwe, experimentele liedjes. Op sommige platen hoor je elektronische synthesizergeluiden (Called Out in the Dark, I’ll Never Let Go, Berlin), maar de meeste nummers zijn weer typisch Snow Patrol: lekkere gitaren, en fijne alternatieve popliedjes (This Isn’t Everything You Are) met af en toe een prachtig emotioneel nummer (The Garden Rules en Lifening zijn echt prachtig!).

Various Artists – So This is Christmas…!
De eerste kerstplaat van het jaar die de moeite is om te bespreken! Het was al een paar weken wachten op de eerste kerstplaten (de kerstalbums van Michael Bublé en Justin Bieber maakte het wachten niet makkelijker, op een negatieve manier), maar nu is daar eindelijk een verzamel-cd met allemaal kerstnummers en -covers van allerlei Nederlandse artiesten. Zo staan er hele bijzondere covers op van White Christmas, Have Yourself a Merry Little Christmas en, het beste nummer van het album, een cover van Let It Snow van De Staat. Andere hele gave artiesten die erop voorkomen zijn Handsome Poets, The Medics, Moke, Rigby en Marike Jager! Zo veel goeie kerstnummers dit jaar had zelfs ik niet verwacht, dit album kwam als een totale verrassing en gaat de komende maand nog vaak op mijn iPod gedraaid worden!


Acties

Information

Plaats een reactie