Weekly Music Update #9

16 04 2011

Weer een heerlijke week op het gebied van muziek: gisteren de 3fm awards, veel nieuwe liedjes, weer iets nieuws over pinkpop, een aantal lekkere nieuwe cd’s en natuurlijk morgen Record Store Day!

Pinkpopnieuws:
De laatste band van de line-up van Pinkpop is bekend gemaakt! Het gaat om de band Hanson, een band die je niet snel op Pinkpop zou verwachten (hun laatste hit was “MMMBop” in 1997), maar volgens Jan Smeets was het een “strategische keuze”. Hij zei in een interview met Giel Beelen: “De agent van Hanson is een grote. Als ik nu zijn band Hanson plaats, kan ik in de toekomst waarschijnlijk rekenen op andere grote bands onder zijn hoede.”. Nu is dus de hele line-up bekend, en binnenkort zal ook het tijdsschema bekend gemaakt worden. Hopelijk pakt dit schema een beetje goed uit, want ik hoop echt niet dat ik moet kiezen tussen meerdere goede bands!

3fm-awards: Music for President!
De jaarlijkse 3fm awards zijn weer voorbij! Dit jaar stonden ze in het teken van de Amerikaanse verkiezingen (het officiële thema is “Election Day”) en dit was ook zeker te zien aan de stijl van de hele awards. Al een aantal weken terug werden de genomineerden bekend gemaakt en kon er door iedereen gestemd worden. Elke artiest had ook zijn eigen verkiezingsposter, en er zijn door beroemde cartoonisten allemaal leuke cartoons over de kandidaten gemaakt voor 3fm. Eerder waren er al twee prijzen uitgereikt (De schaal van Rigter, voor Silent Express – Will I Be Around, en de Serious Talent Award voor de Handsome Poets) en gisteravond was het dan eindelijk zover: de avond begon met een spetterend openingsoptreden van Go Back to The Zoo met het nummer Electric (uitgevoerd als Elected) samen met Waylon, Laura Jansen, Spike (Di-Rect), Pablo (DeWolff) en Benjamin Herman. Go Back To The Zoo sleepte meteen twee prijzen in de wacht, die voor Beste Rockartiest en Beste Band, ook De Jeugd van Tegenwoordig en Caro Emerald haalden twee prijzen binnen. Tussendoor kwamen er ook nog optredens van Guus Meeuwis, De Jeugd van Tegenwoordig, en een prachtig duet van Laura Jansen en Jaqueline Govaert: “Single Girls in A Big World”. De gehele uitzending is hier terug te kijken, maar ik wilde ook nog iets anders leuks tippen: op deze site kun je je eigen verkiezingsposter a la Uncle Sam maken, hieronder zie je alvast mijn creatie:

Soundtrack: “Tron: Legacy”
Afgelopen week heb ik de film Tron: Legacy gekeken (op mijn ipod!), een erg spectaculaire film met goede grafische effecten en een erg futuristische uitstraling. De film is het vervolg op Tron uit 1982 (en wat een special effects hadden ze toen! Zie dit filmpje) en speelt zich, net zoals in werkelijkheid, 30 jaar na het origineel af. Een erg indrukwekkende film, maar bij zon futuristische film hoort natuurlijk ook een futuristische soundtrack, en wie kan daar nou beter voor zorgen dan elektro/dance artiest Daft Punk? Dat dachten de makers blijkbaar ook, want Daft Punk heeft de gehele soundtrack van 22 nummers geschreven en geproduceerd! De officiële soundtrack is “Derezzed”, maar volgens Imdb is dit “Seperate Ways” van Journey, die ook al de soundtrack van het origineel gemaakt hebben. De soundtrack van Daft Punk past eigenlijk veel beter bij de film, omdat Journey toch echt rock en geen elektromuziek maakt. Ik kan iedereen zeker aanraden deze film te bekijken (tenminste, als je van actiefilms houdt), en natuurlijk ook de soundtrack te luisteren!

Cd-Recensies:

Dazzled Kid – Fire Needs Air
Het eerste soloalbum van zanger van de Voicst, Tjeerd Bomhof, en hij klinkt echt fantastisch! Elk nummer is een genot om naar te luisteren en ookal heeft het album 13 nummers, de tijd vliegt voorbij als je dit album opzet. Voor je het weet begint het album weer overnieuw en kun je weer opnieuw genieten van al deze prachtige nummers. En wat maakt dit album nou zo goed? Eigenlijk alles: de stem, instrumenten, maar vooral gewoon het geheel. Het is moeilijk om de beste liedjes aan te wijzen, maar “Yes, No, Maybe”, “Stronger” en “Embrace” klinken toch wel het fijnst, maar misschien komt dat ook wel omdat ze zo op het begin van de cd staan of omdat ze singles zijn…

Jonathan Jeremiah – A Solitary Man
Deze Ierse/Britse artiest heeft afgelopen week zijn debuut uitgebracht en heeft afgelopen jaar al een radiohitje op 3FM gehad met de single “Lost”. Op dit moment heeft hij zijn single “Happiness” uit en nu dus ook zijn debuutalbum. Hij heeft een hele prettige stem en een originele sound, dus ook dit is weer een erg leuk album!

Mijn Top 40:
Veel te veel nieuwe singles deze week, dus misschien dat er een aantal van de onderstaande (en bovenstaande, van de cd-recensies) volgende week enteren als aankomende week tegenvalt. Natuurlijk ga ik proberen alleen de beste singles te laten enteren, maar dat is toch best lastig!

Plain White T’s – Boomerang
De Plain White T’s hebben zich met hun vorige single “Rhythm of Love” officieel uit hun imago van one-hit-wonder (Hey There Delilah) gewerkt, en als de radiostations ze ook weer gaan draaien kan het alleen maar goeds betekenen voor de band. En aangezien de band op pinkpop komt verwacht ik dat ze ook wel weer op 3FM gedraaid gaan worden!

Panic! At the Disco – Ready to Go! (Get Me Out of my Mind)
Tsja, wat moet ik hier over zeggen. Erg vergelijkbaar met vele andere liedjes, maar toch een heel lekker nummer. Een beetje een twijfelgeval, maar de single krijgt de voordeel van de twijfel, omdat ik het de band heel erg gun om een keer een hit te scoren!

Caro Emerald – Riviera Life
Caro Emerald is back! Na een stembandoperatie en een pauze van bijna een jaar is ze klaar voor een internationale carrière en een vervolg van haar zangcarrière in Nederland. In Duitsland scoort ze op dit moment al een hit en ook in andere landen wordt ze al opgepikt! Ik vond dit nummer al een van de beste van haar album en ik ben blij dat hij nu ook op single is uitgebracht!

VanVelzen – Follow Me, Follow You
Origineel is deze single zeker niet, maar het is toch wel nieuw materiaal van VanVelzen, waar we al langere tijd niks meer van gehoord hadden. Zijn singles “Burn” en “Baby Get Higher” zal hij toch nooit meer overtreffen, en met zijn nieuwe cd gaat dat zeker ook niet lukken…

De Staat – I’ll Never Marry You
Weer een nieuwe single van De Staat! Een goede keuze als je het mij vraagt, want het is een erg alternatief maar toch ook radiovriendelijk liedje. Een geweldige single van een geweldig album van een geweldige band!!! Meer kan ik hier niet over zeggen.

Take That – Happy Now
De vorige keer dat ik het over een nieuwe single had, vertelde ik dat ik de single eerst helemaal niks vond, maar later het nummer toch wel heel erg lekker vond. Bij de nieuwe single is dit helaas niet het geval, want dit is nou écht een slecht nummer. Maarja, dat zei ik bij “Kidz” ook eerst, dus wie weet vind je deze single hier over een paar weken weer terug!

dw vw aw Artiest Nummer
1 4 4 The Hoosiers Bumpy Ride
2 1 5 Graffiti 6 Love Don’t Conquer Me
3 6 3 Taio Cruz Telling The World
4 2 7 Kings of Leon The Immortals
5 NE 1 Dazzled Kid Yes, No, Maybe
6 3 9 Adele Someone Like You
7 5 4 Handsome Poets (We Can’t Be) Saints
8 9 6 The Wombats Anti-D
9 7 4 White Lies Strangers
10 8 10 The Script If you ever come back
11 14 3 Martin Solveig ft. Kele Ready 2 Go
12 13 5 Neon Trees Your Surrender
13 16 3 Simple Plan Can’t Keep My Hands Of You
14 NE 1 De Staat I’ll Never Marry You
15 11 10 Chris Brown Beatiful People
16 19 2 Tony Junior & Nicolas Nox You Ain’t Seen Nothing Yet
17 12 10 Train Marry Me
18 17 4 Owl City ft. Shawn Chrystopher Alligator Sky
19 NE 1 Jonathan Jeremiah Happiness
20 22 2 Anouk Down & Dirty
21 10 7 Take That Kidz
22 21 5 Racoon No Mercy
23 20 6 Selah Sue Crazy Vibes
24 25 3 Kraak & Smaak Call Up To Heaven
25 NE 1 Caro Emerald Riviera Life
26 NE 1 Plain White T’s Boomerang
27 15 9 Manic Street Preachers Postcards from a young man
28 24 5 Alex Gaudino ft. Kelly Rowland What a Feeling
29 18 4 Linkin Park Burning the Skies
30 33 5 Rihanna California King Bed
31 NE 1 Panic! At the Disco Ready to Go
32 26 7 Mcfly That’s The Truth
33 27 6 Morning Parade A&E
34 28 6 Mona Teenager
35 32 10 Lola Kite Everyting’s Better
36 29 10 Bruno Mars The Lazy Song
37 30 10 Panic! At the Disco The Ballad of Mona Lisa
38 37 10 Miss Montreal Feel
39 38 10 Graffiti6 Starlight
40 35 3 Kensington Let Go

Acties

Information

Plaats een reactie